Skatespot aan station in Menen

Op 28 oktober 2015, over deze onderwerpen: Jeugd

Op het stationsplein in Menen staat nu een 'ledge' of een box. Later komt daar ook nog een rainbow rail bij. Met deze toestellen komt de stad tegemoet aan de vraag van jongeren naar skatespots.

In de deelgemeenten Lauwe en Rekkem staan er al dergelijke toestellen aan de sporthallen. De jonge skaters Jory Scheldeman en Remy Olievier zijn heel tevreden met de skatespots. "Vroeger had je in Menen een vijftigtal skaters, nu zijn we nog met een tiental. Dat heeft vooral te maken met het ontbreken van een skateplek of skatespots", geven de jongeren ons mee.

De buren zijn dan weer niet zo gelukkig met de installatie van de skatespots op het plein. Ze vrezen dat er te veel lawaai zal zijn. Ze dringen er bij de schepen van Jeugd Griet Vanryckegem (N-VA) dan op aan om de skatespots te verplaatsen. De schepen wil het project echter pas na een jaar evalueren. "Er zal tussen 9 uur 's morgens en 22 uur 's avonds geskated kunnen worden. We zullen er ook over waken dat alles proper blijft.", geeft de schepen de omwonenden mee.

De jonge skaters zijn tevreden met de skatespot aan het station. © Foto WO

Bron: CR - Foto WO op kw.be