Infoavond voor animatoren vakantiewerkingen

Op 9 november 2016, over deze onderwerpen: Jeugd

“Tijdens de vakantieperiodes zoeken jongeren vaak een vakantiejob om wat extra zakgeld te verdienen. De vakantiewerkingen van de Stad Menen zijn jaarlijks op zoek naar nieuw bloed om de teams voor de vakantiewerkingen te versterken. Daarom organiseert onze Jeugddienst op vrijdag 25 november een infoavond”, zegt schepen voor Jeugd Griet Vanryckegem.

Jongeren die 15 jaar of ouder zijn, krijgen die avond info over de verschillende stedelijke jeugdvakantiewerkingen. Elk jaar zijn er animatoren die stoppen, waardoor er weer plaats vrij komt voor nieuw talent. Vorig jaar organiseerde de stedelijke Jeugddienst zo’n infomoment en dat bleek een succes.

Schepen Vanryckegem: “En daarom hernemen we dat initiatief. Onze jongeren krijgen via onze jeugdvakantiewerkingen een unieke kans om heel wat ervaring op te doen in het jeugdwerk. Daarnaast leren ze organiseren, in team werken, creatief zijn… Een nuttige én leuke werkervaring dus, die later zijn vruchten kan afwerpen.’

Jongeren vanaf 15 jaar zijn welkom op de infoavond op vrijdag 25 november 2016 om 19 u. in CC De Steiger (Waalvest 1, Menen). Het infomoment vindt plaats in het hobbyzaal van het cultuurcentrum, te bereiken links achteraan het gebouw via de ingang naar de sporthal.