Vlaanderen feest! Menen feest!

Op 8 juli 2022, over deze onderwerpen: Cultuur
Schepen Griet Vanryckegem hijst de Vlaamse leeuw op het belfort

Vanaf donderdag 7 juli wappert de Vlaamse Vlag op het belfort en viert stad Menen de Vlaamse Feestdag met een muzikaal feestweekend.

Met Boulevard Superstar strijkt Cultuurcentrum De Steiger, in kader van het stedelijk zomerprogramma Boulevard Solar, een gans weekend in het Brouwerspark neer. Het programma is rijkelijk gevuld met op vrijdag 8 juli theater en openluchtcinema, op zaterdag een familietheaterdorp, een optreden van High Hi en Isolde XL. Vóór het optreden van Isolde XL, rond 21:15, brengt de schepen van Cultuur, Griet Vanryckegem, op het podium een toost uit op de Vlaamse Feestdag. Op zondag 10 juli sluiten we het weekend af met een picknick en ‘Uit Volle Borst’ waar we iedereen uitnodigen om samen met het koor ’t Zinkt Nederlandstalige nummers mee te zingen.

Schepen van Cultuur, Griet Vanryckegem, is fier op deze muzikale meerdaagse: “Menen is een Vlaamse stad! Als schepen van cultuur ben ik opgetogen dat we onze Vlaamse Feestdag vieren in het Brouwerspark met film, muziek, sfeer voor iedereen! Als Vlaming mogen we trots zijn om op ons belfort ook onze Vlaamse Leeuw te zien wapperen! Ik wens iedereen een fijne Vlaamse Feestdag!”

Alle activiteiten van Boulevard Superstar zijn gratis, maar wie zeker wil zijn van zijn plaats, kan vooraf een ticket reserveren via www.ccdesteiger.be. Benieuwd naar het volledige zomerprogramma van Stad Menen? Surf naar www.boulevardsolar.be.

Bron tekst: stad Menen.