Vernieuwing fietspad tussen Menen en Kortrijk boekt vooruitgang

Op 20 april 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken, Provinciaal werk

“Werken in de Rekkemstraat komen ook aan bod”

West-Vlaanderen / Menen / Kortrijk – De vernieuwing van het fietspad tussen Lauwe en Marke langs de Dronckaertstraat boekt vooruitgang. Provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (Menen) heeft dit aangekaart in de provincie. Er wordt een vergadering belegd met de betrokken partners om de werken aan te pakken.

Provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (Menen): “De vernieuwing van het fietspad tussen Lauwe (Menen) en Marke (Kortrijk) staat al een tijdje op de agenda. Dit fietspad ligt op het bovenlokale fietsroutenetwerk. Het is de provincie die de werken van dit netwerk beheert, coördineert en bekostigt. Het fietspad langs de Dronckaertstraat vanaf Preshoekstraat richting Marke ligt er zeer slecht bij. Het is eigenlijk gevaarlijk voor fietsers. Als provincieraadslid heb ik dan ook gevraagd aan de provincie om spoed te steken achter dit mobiliteitsdossier. Met succes, binnenkort komt de gemeentelijke begeleidingscommissie van Kortrijk bijéén waar alle betrokken partners in zetelen om de werken te bespreken. Op deze vergadering worden trouwens ook de werken in de Rekkemstraat besproken.”

“Ik ben heel tevreden dat er stappen vooruit worden ingezet. Het was eigenlijk bestuurslid en parlementair medewerker Jorgen Deman die dagelijks dit fietspad gebruikt en me erop wees op de gevaarlijke staat van het fietspad. Ik hoop dan ook dat de werken snel kunnen worden aangevat,” besluit raadslid Vandenbulcke.

Vernieuwing fietspad tussen Menen en Kortrijk boekt vooruitgang