Vaccinatiecentrum bijna klaar voor gebruik

Op 6 februari 2021, over deze onderwerpen: Patrimonium, Zorg

Het vaccinatiecentrum in Park Ter Walle is tegen het einde van deze week klaar voor gebruik. Het stadsbestuur doet een oproep aan alle inwoners om zich te laten vaccineren wanneer ze de oproepingsbrief krijgen.

Inwoners zullen een oproepingsbrief krijgen om zich te laten vaccineren met daarin een voorgesteld tijdstip. Ze kunnen dit tijdstip online nog aanpassen, indien het niet lukt om aanwezig te zijn. Aan de ingang zal een tent staan waar men zich moet aanmelden. Daar word je doorverwezen naar je vaccinatielijn. Er zijn vier vaccinatielijnen. Per lijn kan men in een ideaal scenario 20 mensen per uur vaccineren. Schepen van zorg Renaat Vandenbulcke vult aan: “Het parcours is ook zodanig opgebouwd dat je nergens iemand in tegengestelde richting moet kruisen. Naast een aparte personeelsingang, een EHBO-lokaal, douches en kleedruimte vind je ook een ontspanningszaal voor het personeel. Het vaccinatiecentrum is perfect toegankelijk voor andersvaliden."

“In het totaal boden zich al 400 vrijwilligers aan. Ik bedank hen alvast voor de aangeboden hulp. Er moet op elk moment een een farmaceutisch expert en een arts aanwezig zijn”, vult Renaat Vandenbulcke aan.  “Logistiek zullen we zeker klaar zijn. Maar we zijn natuurlijk afhankelijk van de levering van de vaccins.” Op 15 februari zal men proefdraaien om de werking te testen.

Vermeldingen:

• Vaccinatiecentrum zo goed als klaar, enkel nog wachten op leveringen, Het Nieuwsblad: Kortrijk-Waregem-Menen, 03 Feb. 2021, Pagina 3 (journalist Joerie Dewagenaere)
  • 600 inentingen per dag, Krant van West-Vlaanderen/Kortrijks Handelsblad Kortrijk - Menen - Waregem, 05 Feb. 2021, Pagina 60 (Journalist Wilfried Ossieur)