Twee nieuwe gezichten voor N-VA in gemeenteraad Menen

Op 5 augustus 2015

Philippe Bille en Nik De Clercq worden vanaf 31 augustus gemeenteraadslid voor N-VA Menen. Zij komen in de plaats van Dimitri Vandamme en Milo Baekelandt. Dimitri neemt om persoonlijke redenen ontslag. Milo geeft aan dat zijn dokterspraktijk niet meer te combineren valt met zijn politiek mandaat. Eerste opvolger Ann Roose, wenst actief te blijven als OCMW-raadslid en doet daarom afstand van een mandaat als gemeenteraadslid.

Philippe Bille (51) is geboren en getogen in Menen. Sinds kort woont hij in Rekkem. Philippe is werkzaam als technieker in Sint-Jorisschool. Hij is sedert jaren actief binnen N-VA en zetelt in het Directiecomité van de sociale bouwmaatschappij Ons Dorp.

Nik De Clercq (34) is freelance software ontwikkelaar en afkomstig uit Lauwe. Enkele jaren terug verhuisde hij naar Menen. Hij is op heden voorzitter van N-VA Menen en zal dit gedurende enkele maanden combineren met zijn mandaat in de gemeenteraad.

“Namens de fractie en ons afdelingsbestuur wil ik Dimitri en Milo oprecht bedanken voor hun engagement in de N-VA en in de gemeenteraad. Ze nemen dan wel afscheid als gemeenteraadslid, maar we zijn er zeker van dat we hen nog veel zullen ontmoeten op onze activiteiten. Tegelijk wil ik natuurlijk ook Philippe en Nik feliciteren met hun mandaat. We wensen hen bijzonder veel succes en verwachten veel van hen als N-VA-gemeenteraadsleden”, aldus fractieleider Nousch Decaluwe.