Stad wil 80.000 euro besparen op openbare verlichting

Op 4 februari 2016, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

MENEN - Door openbare verlichting te dimmen en uit te schakelen in straten die ingekleurd staan als nachtgebied wil de stad Menen jaarlijks bijna 80.000 euro besparen.

In de Moeskroenstraat vinden enkele bewoners dat niet meteen een goed idee. "Ik woon hier vlakbij de grens. Het is ons inziens hoogst ongepast om hier enkele lichten te doven. Men investeert aan de grens in dure camera's en dan gaat men lichten doven. Onbegrijpelijk", zegt bewoner Jean-Marie Ghesquière. "In dat stukje van de straat staan aan de overkant verlichting van het Vlaams gewest die wel blijven branden. Het wordt er wel iets donkerder, maar volgens de politie heeft dat geen invloed op de veiligheid. Nieuwe verlichting zullen we voortaan dimmen tussen 22 en 6 uur 's morgens zoals in de Sabbestraat. Licht dimmen, lichten doven op plaatsen waar geen huizen, bochten of kruispunten zijn en lichten vervangen door LED-lampen zullen voor een serieuze besparing zorgen voor onze stad", reageert schepen Dirk Vanholme (N-VA).

Bron: XCR op hln.be; Het Laatste Nieuws/Leiestreek, 04.02.2016, p. 19