Nieuwe beiaardklanken + beiaardconcerten 2017

Op 5 juli 2017, over deze onderwerpen: Cultuur
Nieuwe beiaardklanken

“Sinds jaar en dag weerklinken dagelijks deuntjes uit onze beiaard in het Belfort. Dat is namelijk het automatische beiaardspel dat ieder kwartier een stukje muziek brengt. Lange tijd waren dit altijd dezelfde beiaardklanken. Tijdens de huidige bestuursperiode brachten we met bekende hits wat meer schwung in dat automatische spel. We trekken die lijn door en introduceren binnenkort opnieuw 10 nieuwe liedjes”, weet schepen van Cultuur Griet Vanryckegem.

Schepen Vanryckegem: “We investeerden ondertussen in een nieuwe beiaardcomputer (5.515 euro) die het automatische spel op onze beiaard aanstuurt. Dat was meteen ook de aanleiding om een oproep te lanceren bij onze bevolking om een persoonlijke top 3 hitparade door te sturen. We ontvingen zo in totaal 240 verzoeknummers. Daaruit bewerkte onze stadsbeiaardier Wim Berteloot er 10 van tot beiaardnummer, waaronder Jacques Brel - Ne me quitte pas, Frank Sinatra - Strangers in the night en Willy Sommers - Laat de zon in je hart.

“Ook dit jaar organiseren we in nauwe samenwerking met onze stadsbeiaardier 7 beiaardconcerten in juli en augustus. Deze vinden plaats op een woensdag telkens om 20:00 in de aula van het stadhuis Menen. De toegang is gratis en de aanwezigen krijgen een drankje aangeboden door de stad Menen”, nodigt schepen Vanryckegem iedereen uit. "Tot op het eerste beiaardconcert op woensdagavond 5 juli om 20u!"