Magisch Menen

Op 3 maart 2021, over deze onderwerpen: Cultuur
Magisch Menen

Het cultuurcentrum brengt tijdens Boulevard Polar samen met de stad en de inwoners licht en warmte in Menen. Van 26 februari tot en met 14 maart mag je dat heel letterlijk nemen, elke avond vanaf 19u tot 22u. Gratis.

Het was op aangeven van schepen Griet Vanryckegem (N-VA) dat het idee werd uitgewerkt. Niet alleen zorgt het voor een culturele activiteit in het straatbeeld, op deze korte wandeling wordt meteen ook het erfgoed in de (digitale) verf gezet. Bovendien kan het zo ook coronaproof plaatsvinden. "Ik ben trots dat we van onze stad een groot podium kunnen maken. Het erfgoed vormt samen met cultuur een magisch decor", vult de schepen aan. Via videomapping worden drie historische gevels (Schippershof, Stadhuis en Sint-Franciscuskerk) in het stadscentrum het decor van een indrukwekkende, artistieke film. Dit project wordt gerealiseerd door CC De Steiger in samenwerking met Limen Visual en Urban Mapping.

Meer info op de site van CC De Steiger: https://www.ccdesteiger.be/nl/programma/specials/magisch-menen.html