Geen evaluatie van 'Preus lik fjirtig'-campagne

Op 31 maart 2016, over deze onderwerpen: Provinciaal werk

Provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (N-VA) betreurt het dat ze geen antwoord kreeg op haar vragen over de provinciale 'Preus lik fjirtig'-campagne.

“Er is niets in het antwoord van de gedeputeerde dat erop wijst dat de West-Vlaming hiervan beter wordt. En er komt ook geen evaluatie die zoiets kan bewijzen of tegenspreken. N-VA betreurt ook dat er geen antwoorden zijn verkregen over hoe lang de campagne nog zal duren en welk prijskaartje eraan vast hangt. Ik kan alleen maar besluiten dat deze campagne enkel dient om het provinciebestuur te promoten.”

Sigrid Vandenbulcke uit Menen had zich eerder al kritisch opgesteld tegenover de campagne. “Ik denk niet dat we hiermee al een toerist of ondernemer extra hebben gelokt. Het geld dat we in de campagne pompen, zouden we beter investeren in toerisme gebruiken of nieuwe bedrijventerreinen. Daarom vraag ik ook een grondige evaluatie naar het financiële luik en de baten.”

Gedeputeerde Guido Decorte (CD&V) antwoordde nu dat de campagne 'Preus lik fjirtig' een element is uit een langetermijnstrategie onder de noemer 'regiomarketing West-Vlaanderen'. Er is niet in aparte budgetten voorzien voor 'Preus lik fjirtig'. 

 

Bron: thv, Het Nieuwsblad/Regionaal: Kortrijk-Waregem-Menen, 31.03.2016, p. 5

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is