Wandelzoektocht "Prikkels in het Preshoekbos"

Op 13 juni 2022, over deze onderwerpen: Toerisme
Schepen Virginie Breye

“Op zondag 19 juni nodigen we iedereen uit op de lancering van onze fonkelnieuwe wandelzoektocht ‘Prikkels in het Preshoekbos’. Vooral gezinnen met jonge kinderen kunnen zich laten verrassen tijdens deze natuurontdekkingsreis met start en aankomst in café De Living in Lauwe”, nodigt schepen van Toerisme Virginie Breye iedereen uit.

De nieuwe wandelzoektocht laat je de verborgen geheimen van de planten en dieren in het stadsrandbos in Lauwe, het Preshoekbos, ontdekken. Schepen Breye: “Onze dienst Toerisme stelde een mooie folder samen, boordevol boeiende opdrachten en vraagjes. Zo laat je jou niet alleen verrassen door onbekende groene hoekjes dichtbij huis, maar steek je op een speelse manier ook van alles op. En kun je zelfs leuke prijzen winnen! De wandelzoektocht duurt ongeveer anderhalf uur en kun je de ganse zomer lang maken.”

Samenwerken met partners loont, ook bij vrijetijdszaken. “Daarom slaan we voor deze nieuwe wandelzoektocht de handen in elkaar met Natuurpunt en café De Living uit Lauwe: het café is een ideale én kindvriendelijke uitvalsbasis om de tocht te starten en te beëindigen. Natuurpunt bezorgde ons de nodige deskundige insteek om de zoektocht samen te stellen en zal op 19 juni ook gidsen rond de Bramiersite.”

“Om deze nieuwe gezinszoektocht op zondag 19 juni feestelijk te lanceren, koppelen wij daar met café De Living een ontbijtmoment aan. Volwassenen kunnen rijkelijk ontbijten voor 20 euro, kinderen jonger dan 12 betalen 10 euro. We tellen nu al meer dan 40 inschrijvingen. Inschrijven kan nog tot en met 16 juni via info [at] cafe-deliving.be. Ontbijten kan tussen 9:00 en 10:00. We kijken er alvast naar uit”, besluiten Rudi en Els van café de Living (Vrijheidsboomplaats 5 in Lauwe).

De wandelzoektocht ‘Prikkels in het Preshoekbos’ kun je op 19 juni vrij starten vanaf 10:00. Omstreeks 11:00 en 15:00 is er een gids voorzien ter hoogte van de site Bramier. De ganse zomer lang (tot en met 31/8) kun je daarna met vrienden, familie, het gezin vrij aan deze zoektocht deelnemen. Starten is steeds mogelijk vanaf café De Living.

Bron tekst: stad Menen.