Ruim toeristisch aanbod op het einde van de zomervakantie

Op 19 augustus 2023, over deze onderwerpen: Cultuur, Ondernemen, Toerisme

Op de voorstelling van Dobbero gaf schepen Virginie Breye een overzicht mee van het toeristische aanbod van stad Menen op het einde van de zomervakantie. Ook nu is er voor elk wat wils, of er nu sprake is van regen of niet. Zin in kunst of een stevige wandeling? Of liever luisteren naar een optreden met een glaasje in de hand? Dan heeft stad Menen heel wat in petto. Als schepen denkt ze hierbij ook aan de lokale economie. "Met Café Solar wordt een lokale horecazaak ondersteund om een optreden te organiseren in hun eigen zaak. Dit gedurende de zomermaanden, telkens op donderdag", aldus schepen Breye.

• CC De Steiger organiseert vanavond nog hun CC Zomerkaffee, een comedy optreden van de Comedy Gypsies in de kasteelhoeve. 19/08
  • Wie wat erfgoed wil opsnuiven kan morgen terecht in de kazematten of het belfort, tussen 13u en 17u. 20/08
  • Dinsdag, in de late namiddag, is er nog SportRavot met o.a. sport en dansinitiatie in Ter Steenlandt 22/08
  • Op donderdag is er nog de begeleide zomerfietstocht langs de kapelletjes van Menen. 24/08
  • Donderdagavond is er Café Solar, waarbij we onze lokale horeca ondersteunen, in het Leienhof. De Lauwe All Stars treden daar op. 24/08
  • 25/08 + 26/08 Op vrijdag en zaterdag is er het CC Zomerfestival in het Applauws met Suncreek en Xink (25/08) en op zaterdag het Village des rêves met een hele middag kunstig spelplezier, mobiele acts en theatervoorstellingen voor het hele gezin en ook ’s avonds een openluchtcinema met de film Elvis (26/08)

"Ook onze doorlopende activiteiten blijven beschikbaar voor de bezoekers aan onze stad zijn zoals onze fietsroutes en wandeltochten met routes en deelnameformulieren te verkrijgen bij onze en andere toeristische diensten. Daarbij gaat aandacht naar families met aangepaste familielussen. Zo is er bijvoorbeeld de fietszoektocht in samenwerking met Grensleie die nog loopt tot 30 september: een ideale kennismaking met onze regio! Het volledige aanbod van Grensleie kan je terugvinden in een brochure met bijna 100 pagina’s aan inspiratie", vertelt schepen Virginie Breye.

CC De Steiger biedt  in het Yvonne Serruys-jaar bovendien ook nog een gratis (!)  tentoonstelling aan (nog tot 17 december, op woensdag, zaterdag en zondag van 14 tot 18 u) én een wandeling doorheen onze stad, waarbij bezoekers haar levensverhaal kunnen ontdekken. Zeker de moeite waard om deze ‘grande dame’ en haar werken te leren kennen.

En last but not least: het toeristische seizoen sluiten we af met onze vaste knaller van formaat; de Wieltjesfeesten begin september. Daar verwelkomen we o.a. de ster van het moment, Pommelien Thijs. Het beloven drie schitterende dagen te worden met de verkiezing van de Wieltjesambassadeur, een modeshow (deze keer op zondag), sportactiviteiten en ook een laatste keer Aqua Solar op de Leie!

U ziet het, ook de komende weken staat nog heel wat op het programma!