Oefen hier je Nederlands

Op 8 oktober 2015, over deze onderwerpen: Integratie
Oefen hier je Nederlands

N-VA voert integratie van anderstaligen en het leren van het Nederlands hoog in het vaandel. In Vlaanderen wonen steeds meer mensen die de Nederlandse taal nauwelijks of niet beheersen. Nederlands leren vraagt tijd, moeite en vooral veel oefening. Een taal leer je het best door ze vooral te gebruiken: bij de buren, op straat en in de winkel.

Samen met de N-VA-afdeling uit Wervik starten we voor ‘de Week van het Nederlands 2015’ een sticker-actie voor de handelaren. We nodigen de handelaars van Menen, Lauwe en Rekkem uit om deze campagne te steunen, de stickers duidelijk zichtbaar aan te brengen en vooral deze campagne in de praktijk te brengen. Al te vaak, schakelt men over naar een andere taal waar de anderstalige op lange termijn eigenlijk niet mee gebaat is.

“Op een vriendelijke en constructieve manier willen we mensen aanmoedigen om onze taal te durven spreken. Ze kunnen ook oefenen bij de bakker, de slager en aan de toog”, geeft de initiatiefnemer van de actie, Philippe Bille, mee. “Met N-VA Wervik springen we hierbij graag op de kar, Nederlands oefenen vraagt tijd, moeite en vooral veel oefening. Als we mensen kunnen aanmoedigen de taal ook bij de lokale handelaars te durven spreken, zullen we dit zeker doen", sluit voorzitter van N-VA Wervik, Joris Vermeersch, hierbij aan.

Oefen hier je Nederlands!