N-VA Menen pakt uit met 3 straffe dames

Op 22 februari 2019, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2019

In de krant van West-Vlaanderen staat vandaag een artikel over Yngvild Ingels en uiteraard ook over onze andere 2 kandidaten voor de verkiezingen in mei; Griet Vanryckegem en Lianna Mkrtchyan.

3 kandidaten, 3 verkiezingen én 3 vrouwen

Driemaal uniek: Drie kandidaten, drie verschillende verkiezingen én drie vrouwen! Op 26 mei trekt N-VA Menen met een vrouwelijk trio naar de kiezer. Yngvild Ingels op plaats 2 voor de Kamer, Griet Vanryckegem op plaats 9 voor het Vlaams Parlement, en Lianna Mkrtchyan op plaats 8 voor het Europees Parlement. “We staan te popelen om erin te vliegen”, zeggen de drie dames enthousiast.

Wie zei dat politiek een mannenbastion is? In  Menen denken ze er in ieder geval anders over. Yngvild Ingels uit Lauwe is een nieuwkomer in de politiek, maar kan buigen op een stevige expertise en een ruim professioneel netwerk op vlak van veiligheid. Griet Vanryckegem uit Menen draait al geruime tijd mee in de lokale politiek en staat garant voor een gedreven aanpak. Lianna Mkrtchyan uit Menen is een jong, fris gezicht met veel ambitie en een voorbeeld van succesvolle integratie.

“Als afdelingsvoorzitter van N-VA Menen ben ik bijzonder trots om te kunnen uitpakken met drie ‘straffe dames’ voor de verkiezingen. Het is uitzonderlijk dat wij drie kandidaten, en dan nog eens drie vrouwen voor drie verschillende verkiezingen mogen leveren. We hebben alvast een goede start genomen in de nieuwe legislatuur en kijken binnenkort uit naar een nieuw afdelingsbestuur”, aldus afdelingsvoorzitter Renaat Vandenbulcke.

Yngvild Ingels

Yngvild Ingels is 40 jaar en is een experte op vlak van veiligheidsbeleid, identiteitsfraude en bestuurlijke handhaving. Die expertise bouwde zij doorheen de jaren op binnen het federaal Crisiscentrum. Yngvild werkte ook vier jaar lang als directeur Binnenlandse Zaken van voormalig minister van Veiligheid en Binnenlandse Zaken Jan Jambon.

“Als kandidate sta ik voor een volwassen en waakzaam veiligheidsbeleid en wil ik mij ook inzetten voor een efficiënte en transparante overheid ten dienste van de burger”.

Griet Vanryckeghem

Griet Vanryckeghem is 45 jaar en is leerkracht Nederlands en geschiedenis in het Sint-Aloysiuscollege in Menen. In oktober 2018 werd zij opnieuw aangesteld tot schepen van cultuur en onderwijs. Cultuur en erfgoed zijn voor haar absolute troeven die Vlaanderen een unieke uitstraling en een duidelijke identiteit geven. Griet gelooft ook in een sterk onderwijs die kinderen alle kansen geeft om te groeien.

“Als leerkracht en als ouder van schoolgaande kinderen ben ik heel bezorgd over de huidige onderwijshervormingen die in ijltempo worden doorgedrukt zonder rekening te houden met leerlingen en leerkrachten”.

Lianna Mkrtchyan

Lianna Mkrtchyan is 24 jaar en studente bachelor lager onderwijs. Als jonge dame met Armeense roots bewijst zij dat integratie een positief verhaal is en dat kansen grijpen loont.

“Met mijn migratieachtergrond wil ik een positieve boodschap van bewuste integratie brengen. Zonder de eigen identiteit te verloochenen, wil ik mij inzetten voor een Europa waar nieuwkomers onze cultuur waarderen en kansen grijpen om de taal te leren, te wonen en te werken”.

Yngvild treedt uit de schaduw