N-VA Menen feliciteert het stadsbestuur

Op 4 september 2013, over deze onderwerpen: Integratie

N-VA Menen, de coalitiepartner van CD&V en Open VLD, feliciteert het stadsbestuur met de beslissing dat de stadsambtenaren de burgers voortaan in het Nederlands bedienen en om hun consequente houding ten opzichte van het Nederlands taalbeleid in Vlaanderen.

Voorzitter Nik De Clercq is verheugd: “Dit stond vermeld in het verkiezingsprogramma van N-VA Menen en werd opgenomen in één van de honderd doelstellingen van de beleidsnota 2013-2018. We zijn verheugd dat er heel snel uitvoering aan dit akkoord wordt gegeven. In de beleidsnota wordt duidelijk gesteld dat Menen een Vlaamse stad is. Het Nederlands beheersen is een belangrijke voorwaarde om zich te integreren. Wie de taal kent, kan deel uitmaken van de arbeidsmarkt en van het onderwijs. Dit zijn belangrijke elementen tot integratie, niet enkel voor nieuwkomers maar ook voor Franstalige inwoners die reeds jaren wonen in Menen. Het is niet meer dan normaal dat onze stadsambtenaren de taalwetgeving strikt opvolgen.”