Kampeerautoterrein aan Sluizenkaai geeft toerisme een nieuwe boost

Op 14 juli 2020

Het nieuwe kampeerautoterrein aan de Sluizenkaai, aan de oevers van de oude Leiearm, is onder grote belangstelling officieel geopend. De rustige en groene locatie aan het water vormt de ideale uitvalsbasis voor kampeerders om onze stad en de nabije omgeving te verkennen. Het kampeerautoterrein biedt plaats aan vier kampeerwagens en is uitgerust met een picknickzone en een speelhoek voor de kinderen. De toegang tot het kampeerautoterrein is volledig automatisch en kampeerders kunnen er maximaal 3 nachten verblijven.

Toeristische parel langs de Oude Leie

'Het nieuwe kampeerautoterrein geeft ons een extra troef om toeristen te lokken naar onze stad. De prachtige locatie langs het water is ideaal gelegen en bevindt zich op wandelafstand van het historisch stadscentrum met het belfort en de Grote Markt. Ook het commercieel-toeristisch centrum van de Barakken is slechts op een boogscheut verwijderd. Menen komt op die manier nadrukkelijker op de toeristische kaart te staan' vertelt een enthousiaste schepen van Toerisme Virginie Breye.

Voor de aanleg van het kampeerautoterrein kon de stad rekenen op een subsidie van ruim 66.000 euro via het reglement voor toeristische impulsen van de provincie West-Vlaanderen.