Dringend evaluatie nodig van imagocampagne West-Vlaams

Op 26 februari 2016, over deze onderwerpen: Provinciaal werk

De West-Vlaamse N-VA stelt zich grote vragen rond de imagocampagne van de provincie West-Vlaanderen over het West-Vlaams dialect.

'Snelle mokke', 'mo vint toh', 'gif mo chette' of 'preus lik fjirtig': met die slogans promoot de provincie ons dialect. Met de campagne wil de provincie aantonen dat West-Vlamingen best wat trotser mogen zijn op zichzelf. De campagne werd gestart eind november 2013.

"Maar in feite is het een campagne om het bestuursniveau van de provincie in stand te houden", steekt provincieraadslid Sigrid Vandenbulcke (N-VA) van wal. "Deze overgemediatiseerde campagne begint voor onze fractie en naar ons aanvoelen ook voor de burgers een wrang gevoel te geven. Een West-Vlaming heeft meer te bieden dan enkel een sappig taaltje. We zijn ook harde werkers, commercieel voelend en flexibel. Uiteraard moeten dialect en folklore behouden blijven, maar is het de taak van een bestuurlijke overheid om dit blijvend te promoten? Deze campagne duurt nu bijna drie jaar en we vragen ons af wanneer het eindpunt van deze campagne zal zijn. We vragen daarom een evaluatie van deze campagne." 

 

Bron: BHT, Het Laatste Nieuws/Oostkust, 26.02.2016, p. 17

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is