Dierenwelzijn in Coronatijden

Op 17 april 2020

Ook voor onze dieren zijn het vreemde tijden.

Schepen van Dierenwelzijn Virginie Breye geeft graag tips om het ook voor onze trouwe vrienden zo aangenaam mogelijk te maken.

- Zorg dat jouw huisdier gechipt en geregistreerd is! Daarmee kan worden voorkomen dat honden en katten zwerfdieren worden.

- Rond zwerfkatten moet blijven gewerkt worden, ook in deze moeilijke periode. Het is van groot belang dat burgers zwerfkatten blijven melden. Aarzel dus niet kittens van zwerfkatten die je gespot hebt tijdens jouw wandeling te melden aan  VZW Dierenasiel De Knuffelpootjes of via dierenwelzijn [at] menen.be.

- Een huisdier nemen moet een bewuste en weloverwogen keuze zijn. Het weinig om handen hebben tijdens de lockdown kan geen motivatie zijn om een dier in huis te nemen!

We hopen met deze oproep mensen bewust te maken van de noden van een huisdier en willen vermijden dat er dieren na deze crisis gedumpt worden in ons asiel.

Overweeg je een huisdier aan te schaffen? Raadpleeg dan zeker eerste even de website www.huisdierinfo.be

Met al jouw vragen over dieren, kun je terecht op het GRATIS telefoonnummer 080053335

Alle corona-maatregelen die betrekking hebben op dieren kan je raadplegen via deze link: https://bit.ly/2Rp0T6D

Grote dankjewel aan onze plaatselijke dierenasielen en hun medewerkers!