Ruzie over toerismesubsidies

Op 13 februari 2016, over deze onderwerpen: Provinciaal werk

In de provincieraad kwam het tot een geanimeerde discussie tussen N-VA en gedeputeerde De Block over het binnenhalen van toeristische subsidies.

N-VA wil dat de provincie een grotere inspanning levert om meer Vlaamse subsidies te verkrijgen voor toeristische projecten in West-Vlaanderen. “Onze provincie haalde voor 2015 slechts twee hefboomprojecten binnen, terwijl Oost-Vlaanderen drie keer meer projecten heeft binnengehaald”, klinkt het bij N-VA provincieraadsleden Sigrid Vandenbulcke en Cathy Coudyser. “Toerisme Vlaanderen voorziet heel wat middelen voor de zogenaamde hefboomprojecten voor toerisme. Dit zijn projecten met een sterk internationaal toeristischpotentieel die de troeven van Vlaanderen en de deelbestemmingen nog beter in de verf zetten.” Gedeputeerde Franky De Block weerlegt. “N-VA brengt haar boodschap naar de verkeerde persoon. West-Vlaanderen heeft wel degelijk waardevolle voorstellen ingediend. Ze kregen echter allemaal nul op het rekest van bevoegd minister Ben Weyts (N-VA).

Bron: vln, Het Nieuwsblad/Regionaal: Roeselare-Tielt-Izegem, 13.02.2016, p. 4