Menen investeert in jeugdlokalen van Chiro, KSA en Scouts

Op 13 januari 2017, over deze onderwerpen: Jeugd

Jeugdverenigingen zitten de laatste jaren opnieuw in de lift, dit merken we ook in onze stad. Onze stad telt 10 jeugdverenigingen, waarvan er 4 in eigen lokalen huizen. Deze laatste worden bekostigd door de vereniging zelf en hiervoor valt de vereniging steeds terug op eigen middelen voor renovatie en/of nieuwbouw.

Schepen van Jeugd Griet Vanryckegem: “Omdat we geloven in het gelijkheidsprincipe en hieraan willen tegemoet komen, willen we ook onze verenigingen met werkingen in eigen particuliere lokalen ondersteunen bij hun investeringen in hun gebouwen. Ik denk hierbij aan Scouts Menen, die vorig jaar 50.000 euro voor een nieuwbouw ontving.”

Ook Chiro Oskaarke (Lauwe), KSA Grenswake (Menen) en Chiro Mjinde (Menen) zijn aan een serieuze opwaardering van hun lokalen toe. De komende jaren voorziet de stad Menen voor deze jeugdverenigingen telkens 50.000 euro.

“Het stadsbestuur vindt het jeugdverenigingsleven belangrijk: kinderen kunnen er in het weekend terecht voor een aangename namiddag! Maar niet alleen dat: bovenal zijn het mini-maatschappijen waar onze jongeren leren omgaan met elkaar, maatschappelijke waarden ontdekken en verantwoordelijkheid leren opnemen”, besluit schepen Vanryckegem.

Naar aanleiding van dit initiatief van de schepen verscheen er ook een artikel in de Krant van West-Vlaanderen.