Meer publieke studeerruimte tijdens kerstvakantie

Op 18 december 2014, over deze onderwerpen: Onderwijs

“Tijdens de vorige examenperiode stelden we onze studieruimte achteraan de bibliotheek Menen al beschikbaar voor de studerende jeugd. Dat bleek een succes, dus gaan we tijdens de kerstvakantie nog een stapje verder en breiden we onze publieke studeerruimte uit”, zegt schepen voor Onderwijs Griet Vanryckegem.

Vroeger konden studenten al terecht in de leesruimte van de bibliotheek in Menen, maar die bleek algauw te krap. In mei van dit jaar gaven we de studenten daarom ook ’s voormiddags toegang tot de rest van de bib. Dat bleek succesvol: op een rustige plaats en in groep studeren werkt blijkbaar aanstekelijk. Daarom verruimt de stad Menen de publieke studeerruimte tijdens de kerstvakantie: naast de beschikbare studieruimte in de bibliotheek van Menen komt daar nu ook zaal 2 van CC De Steiger (in hetzelfde gebouw als de bib) bij.

Praktisch

In CC De Steiger zal dus ook lokaal 2 open zijn en verwarmd worden voor de studenten. Let wel, CC De Steiger is normaal gesloten van 24/12 tot 1/1, maar op de dagen dat de bibliotheek open is, zal het personeel van de bib de deuren openen en indien nodig wat toezicht houden.

Hou wel rekening met de aangepaste openingstijden van de bibliotheek tijdens de kerstvakantie: bib Menen is gesloten op 25, 26, 27 december, 1 en 2 januari. Bib Menen is wel open op 24, 31 december en 3 januari, telkens van 9 u. tot 12 u. Op de andere dagen tijdens de kerstvakantie kun je dus zowel in de voormiddag als in de namiddag in bib terecht om te studeren.

“De studenten zijn de toekomst van Menen. We hopen dat als ze hier ruimte vinden om te studeren, ze hier ook terugkeren na hun studies en hun verworven kennis in onze stad zullen ontplooien in hun professionele leven”, besluit schepen Vanryckegem.