Coalitie CD&V, Open VLD en N-VA heeft verdeling schepenbevoegdheden Menen rond

Op 23 oktober 2012

Menen - 10 dagen na de verkiezingen stelde de gloednieuwe coalitie van CD&V, Open VLD en N-VA de toekomstige schepenen voor. Onmiddellijk na de verkiezingen werd Martine Fournier (CD&V) al naar voor geschoven als burgemeester. Zij neemt de bevoegdheden van algemene coördinatie, politie, brandweer, burgerlijke stand, informatie en externe betrekkingen op zich.

Eerste schepen wordt Eddy Lust (Open VLD). Hij krijgt de bevoegdheden van lokale economie en sport. Tweede schepen wordt Laurent Coppens (CD&V) met financiën, feesteliijkheden en toerisme als belangrijkste bevoegdheden. Griet Vanryckegem (N-VA) krijgt cultuur, jeugd, onderwijs en noord-zuid. Mieke Sysaux (Open VLD) wordt schepen van ruimtelijke ordening, milieu en dierenwelzijn.

Gedeeld mandaat

Berenice Bogaert (CD&V) en Caroline Bonte (CD&V) zullen het schepenambt van personeel, welzijn en sociale tewerkstelling delen. Berenice Bogaert neemt de eerste 4 jaar voor haar rekening, Caroline Vanraes de laatste twee.

OCMW

Dirk Vanholme (N-Va) wordt schepen van mobiliteit, openbare werken en ICT. Tom Vlaeminck (Open VLD) krijgt dan weer huisvesting, patrimonium, AGB en stadskernvernieuwing. Renaat Vandenbulcke (N-VA) wordt OCMW-voorzitter en verantwoordelijk voor inburgering en gelijke kansenbeleid. Renaat wordt in de gemeenteraad opgevolgd door Filip Elgers.

Bron: CR op kw.be